Czy kubki reklamowe to przestarzałe narzędzie reklamy?

Wydawałoby się, że kubek reklamowy – jako narzędzie marketingowe – ma szczyt swej popularności daleko za sobą. Cóż, pozornie nie ma w tym nic dziwnego, gdyż stopień zaawansowania tych artykułów znacząco wzrósł na przełomie ostatnich lat. Czy oznacza to, że marketingowcy nie wykorzystują kubków do promocji konkretnych marek? Otóż nie, gdyż nadal mają one ogromny potencjał reklamowy.

Marketingowy potencjał kubków reklamowych

Kubek reklamowy to przedmiot codziennego użytku. Można go używać w pracy, w domu, na
wakacjach, a także wszędzie tam, gdzie potrzebujemy dostępu do wygodnego naczynia.
Kubek bezsprzecznie kojarzy się nam z:
● komfortem,
● bezpieczeństwem,
● relaksem itd.
Dzięki temu buduje on w oczach innych osób korzystny obraz firmy, marki i powiązanych z
nimi produktów. Czy to wystarczy, aby odnieść sukces w przestrzeni marketingowej? Zależy
to od przeprowadzonej kampanii, czyli sposobu, w jaki kubki z logo firmy zostaną
wykorzystane do zaprezentowania konkretnego podmiotu.

Jak wykorzystać kubki reklamowe w promocji firmy?

Najprostszym sposobem jest podarowanie ich potencjalnym klientom, kontrahentom lub
innym osobom, które mają w przyszłości współpracować z daną marką. Dzięki temu istnieje
szansa, że osoby te zaniosą kubki do swoich domów, miejsc pracy oraz zabiorą np. na
wakacje, generując (często nieświadomie) jeszcze więcej kontaktów marketingowych,
Kubki można też wykorzystać do promocji własnej marki „na miejscu”. Załóżmy, że
prowadzimy hotel, hostel lub inny punkt wypoczynkowy. Kubek z własnym nadrukiem
(dostępny np. w kuchni) sprawdzi się jako ciekawe narzędzie promocyjne. Dzięki temu
świadomość i popularność marki wzrastają, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na
rosnące zyski.

Kubki reklamowe sprawdzą się również jako elementy zestawów podarunkowych. Można je
ofiarować na różne okazje, w tym jako:
● podziękowanie za dotychczasową współpracę,
● prezent dla nowych pracowników,
● nagrodę dla najbardziej zasłużonych pracowników.

Wybierając kubki z logo firmy jako formę podarunku, warto połączyć je z różnego rodzaju
upominkami. Herbata, kawa, a także niewielki zestaw powideł bądź innych, smacznych
dodatków z pewnością powinien zadowolić każdego.

Zalety kubków reklamowych — dlaczego warto je wykorzystać w promocji?

Ponadczasowy kubek z własnym nadrukiem to artykuł, który ma wiele zalet. Po pierwsze,
jest niewielki i lekki. Z łatwością można go przenieść w praktycznie dowolne miejsce,
pakując go wcześniej do zwykłego plecaka lub turystycznej torby. Kubki są dość tanimi
akcesoriami. Oznacza to, że realizowane z ich pomocą akcje marketingowe mogą przynieść
bardzo duże zyski przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów. Wreszcie po trzecie, każdy
lubi korzystać z kubków reklamowych. Jest to bardzo popularne (i uniwersalne) narzędzie
promocyjne, które można spotkać praktycznie wszędzie. Co więcej, kubek – jak mówiliśmy
wcześniej – można też połączyć z innymi podarunkami.

Jak widać, kubki reklamowe to ponadczasowe narzędzia promocyjne, które są nadal
preferowane przez klientów.